God fortsättning 2010

DÅ var det ett nytt år och nytt decennium med nya möjligheter. Jag kommer ihåg när jag var yngre och tänkte 2010 så tänkte att det var ju JÄTTElångt in i framtiden. Och vad gammal jag skulle vara!!! Jag kommer ihåg att jag undrade hur vardagen skulle se ut i framtiden. Nu är framtiden här!
Jag har alltid älskat "Tillbaka till Framtiden"- filmerna (till Olas stora glädje ;-)), när de åker in i framtiden där åker de till 2015. Det var då 30 år in i framtiden. Det var detta tokiga samhället med svävande bilar, datoriserade servitriser, hoverboard istället för skateboard, självtorkande jacka, modet var byxorna ut och in, inga handtag på dörrarna, maten var jäteliten och bakades och blev stor i "ugnen", på den jättestora tv:n kunde man se flera olika kanaler samtidigt osv.
Vad tror ni hinner vi det på 5 år? hahaha
Fast hoverboard finns ju redan, men blev soppad innan den släpptes på marknaden. Synd tycker jag...

Igår var vi hos syrran med våra kusiner (och familjer såklart). Mor och far var där och åt. Efter god mat och god efterrätt började vi spela spel. Som tog ungefär heeela kvällen. Men skoj var det! Dessutom så vann mitt lag!!! 

Vid tolvslaget tog vi en paus från spelandet och gick ut i kylan (mnst -10 grader) och sköt våra raketer och vi hade fin utsikt över Genarp, Lund, Dalby, Malmö, Staffanstorp (som vi brukar ha). Men man orkade inte stå och njuta av den så länge för det var vansinnigt kallt. Barnen var med ute efter att ha tagit en (välbehövlig) powernap, Diza och E fick tomtebloss, som knappt gick att tända för det var så kallt. Varken med tändare eller tändstickor.

Men allt som allt var det en mycket trevlig och rolig kväll!
 
 Så god fortsättning på 2010 hoppas det blir ett år av god hälsa, framgång och lycka!



Tjingeling! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!