Luciatåg!

Idag var det lucia på Dizas dagis!
I eftermiddags när jag hämtade Diza ville hon inte hem, antagligen orolig för att hon inte skulle få vara med på luciatåget. Men när hon lugnat ner sig och vi väl satt i bilen så började hon sjunga luciasångerna för mig :-)
Så duktig!
De hade bakat lussekatter och pepparkakor, så bjöd de på glögg och varm oboy.

Det var svinkallt och halt, men de var så duktiga och fina allihopa!

Diza ville vara tomtegumma, som hon kallade det :-)

Innan tåget


Efter tåget ;-)


Mitt i tåget!

Som ni ser så var en av få "tomtegummor" i luciatåget. De flesta av pojkarna var tomtar, men bara ett par stycken av flickorna var tomtar. Diza valde själv att vara tomte. Hon såg klänningen när vi var och handlade, så sa jag att om vi köpte den så fick hon vara tomte också. Och inte ändra sig, så de skulle hon. Det är det enda hon pratat om, hon har inte ens nämnt lucia eller tärna.
Kan inte fatta att detta är sista gången hon går lucia på dagis! Vid denna tiden nästa år går min lilla tjej i SKOLAN!! :-)

Lilla fjun!

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!