Julbak!

I tisdags var jag, Diza, Novalie, (systerdöttrarna) Joanna, Tindra och (kompisen) Emelie hos mormor och morfar och bakade. Tanken var att det skulle bli en lång dag av bakning med att titta på Toffelhjältarna som avslutning.
Men istället hann vi inte så mycket eftersom jag var tvungen att åka ut med Ola och handla de sista julklapparna den eftermiddagen...
Men vi hann med knäck, pepparkakor och chokladkola :-)

Knäcken blev misslyckad, så den kastade jag. Pepparkakorna fick flickorna dela på och kolan blev så god att den redan är uppäten!
Jag la kolan i min fina juliga kakburk, tillsammans med ischokladen som jag gjorde på lillejulafton och tog med den till syrran där vi var på julafton!


Diza redo för julbak!


Hon sa åt mig att posa så hon kunde fota mig hahaha...


Mina fyra assistenter, de stora flickorna hackar mandlar och de små blandar smeten.


Novalie var ju såklart också med ;-)


De stora tjejerna med sina pepparkaksdegar


och de mindre tjejerna (som inte är så små längre...)


Pepparkaksbak!


Så lite glasyr på det :-)

Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Sandra Cliffmark

Men ser ju var hon har fått sin pose ifrån hehe exakt samma!! hahaha... så söta så

2010-12-26 @ 17:55:32
Postat av: Jag

Hahaha, det är jag som lärt mig av henne ;-)

2010-12-26 @ 21:16:04
URL: http://minegenlilla.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!