Dag 18- Min favoritfödelsedag

Jag har haft många födelsedagar som jag har älskat! Så jag skulle kunna skriva massor i detta ämne. Men om jag ska välja en så har jag en särskild som jag kommer ihåg.
Det var min sjätte födelsedag. Jag hade precis kommit hem från campingsemester med min kusin och hennes familj. Så utbrast min pappa, eller mamma (kommer faktiskt inte riktigt ihåg);
-Vad är det för något???
Och pekade ut på gården. Jag kommer ihåg att jag kände en blandning av spänning och rädsla på samma gång. Direkt poppade hemska tankar upp i huvudet på mig, jag såg en jätteorm framför mig i min vildaste fantasi.
Till sist vågade jag titta ut och där stod min present.
En ljusgrå liten shetlandsponny med stora blå rosetter i manen!
Jag kunde knappt fatta att det var min present! Vi hade ju andra hästar, men de var lite för stora för mig för att kunna sköta själva. Denna ponnyn, Tösen, var lite mer lagom i storlek.

Det är en bra present för man lär sig att ta ansvar, att sköta något som man måste ta hand om hela tiden. Man kommer inte undan, men samtidigt får man all glädje också.
Jag älskade den hästen!

Tyvärr har jag ingen bild, men jag ska kolla om mamma och pappa har någon bild jag kan sno ;-)

Tjingeling! 
 

Kommentarer
Postat av: annika

Jag kommer ihåg det. Så glad du blev :)... Härligt att se tillbaka:) kram på dig

2010-12-14 @ 09:42:28
Postat av: Ditte

Jag tror faktiskt att jag har en bild, skall leta i mina gömmor och isåfall sänder jag den med post till dig. Minns själv detta ögonblick som om det var i går.

2010-12-14 @ 17:39:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!