Dag 08 – Ett ögonblick

De flesta skriver om sina barns födelse eller om ett jobbigt eller rentav hemskt ögonblick.
Vad ska jag skriva om då?

För några veckor sedan (kanske 6 veckor) var jag inne med Novalie på akuten mitt i natten. Hon var så slemmeg och täppt att jag var orolig att det var rs-virus.
När vi varit där någon timme och fått komma in på ett eget rum så började hon att bli lite orolig. Och det vanliga fungerade inte.
Till sist ställde jag mig upp och gick med henne lite i rummet. Jag började sjunga för henne.
Hon drog på smilbanden ett par gånger, till sist blev det ett stort leende.
Jag kännde hur hon andades häftigt, som om hon kippade efter andan.
Jag tittade på henne och hon log och gjorde ljudet igen.
I det ögonblicket skrattade min Novalie för första gången.



Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hejsan kika gärna in hos mig!:)

2010-12-05 @ 20:59:46
URL: http://kriistiinjonsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!