Dag 06- Min dag

Idag blev vi insnöade skulle man kunna säga. Överallt på tv och radio fick man rådet att stanna inne idag. Så det gjorde vi!
Och eftersom Ola inte kunde ta sig ut till jobb heller så blev det en familjemysdag istället!

På morgonen kom Tino till oss eftersom syrran skulle till läkaren. Så hela förmiddagen var det full rulle.
Till sist fick vi både Tino och Novalie till att somna;


Men det varade ju förstås inte så länge, strax härefter vaknade Novalie. Innan dess var Tino vaken och Novalie sov...

Sen kom syrran och svågern och hämtade Tino. 
Då gick jag upp på Dizas rum och hjälpte henne att städa, sen pyntade vi lite så hon också fick julfint.

Diza fixade festlig fika, en macka med två skivor saltrulle och fyra tandpetare i ;-)


Ola fortsatte i matrummet med spacklingen;



Sen badade jag flickorna, strax innan middagen. Stekt kyckling med aioli och ost, potatisgratäng och grönsaker.
Diza sa till mig innan jag började äta; "Du aaanar inte så gott det var mamma!!"
Min stora lilla tjej med sina stora uttalanden ;-)
Nu har vi sett julkalendern och fortsätter att mysa i soffan.

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Sandra Cliffmark

Vilken häftig macka Diza har fått till hahahaha..så söt

2010-12-03 @ 16:59:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!