Skräpplockardag

Idag var det skräpplockardag på dagis. Det hade jag helt glömt bort imorse, inte förrän Ola fågade mig över telefon om det var idag slog det mig.
Ja skulle ju till barnmorskan, men där skulle jag vara halv fyra, så det skulle jag nog hinna. Fem i tre körde jag från jobb, körde he och hämtade katten som skulle på återkontroll hos veterinären. Lämnade katten hos Ola som fick ta den biten. Exakt halv fyra slog jag mig ner i stolen utanför barnmorskan.
Klockan blev tjugo i fyra, kvart i fyra, 15.52. Jag gick på toa och tänkte när jag kommer ut så går jag. Skule ju vara på dagis vid fyratiden. När jag kommer ut från toa var hon klar, då var jag hyfsat uppretad...
Sa bara, jag har bråttom nu så det får gå fort. Det gick hyfsat fort också, tio över fyra var jag ute igen. Men jag tycker det är så jäkla dålig stil. Fick alltså sitta och vänta i ca 25 minuter. Det är inte acceptabelt.

Hur som helst så kom jag iväg till sist. Vi lämnade katten hemma och körde tillsammans till dagis. Diza var redan ute och plockade skräp när vi kom, men ville gå en gång till med oss. Så Diza gick och hämtade en påse och vars ett par handskar. Dessutom tog hon lappar och penna så vi kunde gå tipsrunda ;-)
Efter tipsrundan/ skräpplockningen gick vi tillbaka och tog en korv som dagis bjöd på, snackade med några föräldrar och vissa pappor byggde något litet "trähus" som dagis ska ha ute.


Diza i skräpplockar-tagen


Också en pose-bild ;-)

Tjingeling!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!