Klara, färdiga, renovera!

Yes, vi har haft ett ganska långt uppehåll vad gäller renoveringen. När vi slutade med fasaden i höstas har det inte hänt mycket mer här hemma kan jag säga...
Men nu, med värmen och solen, så sätter renoveringen igång igen ;-)
Nu kommer orken att fortsätta, och suget efter att det ska hända något här hemma! Dessvärre har inte Ola så mycket hjälp av mig i år. Förra året så åkte jag och handlade lecablock och murbruk. Hjälpte honom att riva och mura osv. Men det kommer nog inte att funka i år, med tanke på foglossning osv.
Men något ska jag kunna göra jag med. Om inget annat kan jag stå och heja på *hahaha*

Nä, denna helgen har det varit (blåsigt men) fint väder hela helgen. Så i lördags efter fotbollsträningen åkte vi och handla hängrännor och stuprör. Sen igår när vi var i skogen så började Ola att sätta upp dem. Vi vill ju inte förstöra den fina fasaden som äntligen börjar ta form ;-)
Han blev nästan färdig men, störigt nog, så tog fästena slut. Så han kunde inte göra riktigt färdigt. Men han har gjort de jobbigaste bitarna!


Ola målar bräderna som ska fästas upp, som vi sen fäster hängrännorna i!
Efter fasaden kommer taket *puh* än så länge har vi inget målsnöre i sikte...

Tjingeling! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!