Bebisbesök :-)

Idag var jag först ed Diza hos tandläkaren. Hon var jätteduktig. Hon satt i mitt knä och gapade för tandläkaren så hon kunde räkna hennes tänder och hon fick till och med skrapa ite ;-)
Detta är ett väldigt stort framsteg för Diza, för hon har ju sån fobi...
Så nu har vi bara två gånger kvar (förutsatt att det forsatt går lika bra).

Sen följde Diza med mig till jobb. Alla tyckte hon var söt och charmig (såklart ;-)) Hon var väldigt duktig också!

Sen var det dags för att åka och ta nya blodprov. Det gick sådär. Samma undersköterskor som sist...
Denna gngen hittade de ingenstans att sticka henne i armarna (där hon fått emla krämen), så till valde de at sticka i fingret. Lilla hjärtat blev hysterisk och skrek och grät. Hon klarar verkligen inte av det. Det var så synd om henne!
Den lilla stackaren har fått utstå mycket de senaste två veckorna, med prover och doktors- och tandläkarbesök. Extra jobbigt är det när an vet att hon har sån obi för det.
Så nu när hon varit så duktig ska vi överraska henne med ett par "klackaskor" som hon väldigt gärna vill ha ;-). Förutsatt att vi hittar några...


Lilla Tino sover hos mig (somnar alltid hos mig)...

Efter jobb skulle jag köra och hämta Diza, som jag lämnat hos mormor. Fast nu var hon hos syrran. När jag kom dit frågade syrran mig om jag kunde passa bebis medan de handlade mat. Det är klart jag kan, sa jag.
Så det slutade med att jag körde hem med en bebis istället och Diza och syrrans töser följde med dem och handlade.
Det gick jättebra och han sov nästan hela tiden lille grabben.
Det är så roligt att se Ola också med bebisen. Man ser verkligen hur han längtar efter vår egen lilla bebis :-)
Gulligt!

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Familjen Korb ♡ Blivande tvåbarnsmamma

Oh tack för ditt svar. :D



Så hur mår du?

2010-04-08 @ 21:26:56
URL: http://salkert.se
Postat av: Familjen Korb ♡ Blivande tvåbarnsmamma

Jag mår okej, värre förra graviditeten så vågar inte klaga. :p



Mja sista trimestern gick vi in i idag. :D

2010-04-08 @ 22:17:45
URL: http://salkert.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!