Insätt fyndig rubrik här!

Ja, jag orkar inte komma på en rubrik som är passande till inlägget. Iallafall inte en som jag redan inte skrivit innan, för detta inlägget kommer vara en sammanfattning av en väldigt fullspäckad, produktiv och tillfredställande helg!

I fredags, slutade tidigare. Ola och jag åkte och handlade lecablock till väggen och en del mat (storhandling men ändå inte).
På kvällen satt jag barnvakt till syrrans töser, de var på Joannas rum och tittade på en film på Disney channel och jag fick chans att kolla på min nya favvoserie Vampire Diaries.

Lördag, ruskväder med storm och regn. Vi passade på att städa inne. Köket är glänsande. Känns väldig bra att ha fått ordning och reda :-)
All tvätt är undantvättad *sköööönt*
Fick dessutom satt upp min fina lykta(!) som bara stått ouppackad hur länge som helst..

 
 
Jag vet bilderna är ganska suddiga men ni fattar... :-)
Älskar min lykta!

Avslutade kvällen med käk och lite vin hemma hos syrran.

Söndag- något bättre väder men ändå full storm! Men vi trotsade vädret och gick ut och fortsatte på väggen! Vilket resulterade i att vi (om vädret tillåter) kommer bli färdiga, med målet vi satt upp för oss själva, nästa helg!Då har vi murat färdigt insidan av huset och sista gaveln! Vi har dessutom ordnat panel till båda gavlarna, som vi ska sätta upp så fort vädret tillåter :-) Känns mycket bra.

Diza åkte till Hoppis och skuttis med Elin och Elins moster. Efter det ville de leka (för ovanlighetens skull ;-)), så det fick de göra. Först hemma hos Elin, sen här hemma.
När jag och Ola kom in från murningen så ville de bada, det gjorde de förra helgen oxå, så det fick dem. 

   

Med fingerfärger såklart! Men nu är de slut, vilken otur ;-)
Förra helgen när de lekte tillsammans så lekte de frisör. Det slutade så här:




Efter badet käkade vi tacos. Sen fick tjejerna leka lite till, sen var det dags för Elin att åka hem.
När vi kom hem började min älskade man att baka till mig som han lovat. Det var ju kanelbullens dag idag, och mina arbetskamrater skickade smicker med mig hem till Ola i fredags, för att få kanelbullar imorgon. Men det blev vaniljbullar istället :-)
Tyvärr slutade kvällen mindre bra för mitt lilla hjärta som klämde handen i köksassistenten. Stackars liten, det måste gjort fruktansvärt ont. Den blev svullen och hon blev blå mellan fingrarna.
Nu sussar hon sött bredvid mig här i soffan. Ola och jag tittar på Bourne Ultimatum och snart kallar sängen på mig för jag är rent slut i kropp och knopp.

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!