Skryt timmen ;-)

Var ju på utvecklingssamtal idag på Dizas dagis och det gick jättebra!
De har ett"utvecklingshjul" (kommer inte ihåg vad det heter), där de mäter barnens kunskaper och utveckling, för det är vissa grejer de ska kunna när de börjar skolan.
Diza har redan uppnått nästan alla :-)

Förra utveklingssamtalet kommer jag ihåg att vi pratade mycke om Dizas blyghet och hur hon är i grupp osv.
De har försökt att pusha på henne och hon är inte alls lika blyg längre. Hon leker mycket och med alla.
Hon är en ledare men tycker inte om att vara gruppens mittpunkt, hon vill inte ha FÖR mycket uppmärksamhet.
Hon hamnar nästan aldrig i konflikter, hur det kom sig skulle hennes fröken studera vidare, men oftast så kompromissade de fram till något (!) eller så går Diza där ifrån.

Hon skriver sitt namn och älskar musik och är kreativ och hon är mycket mer orädd när det gäller jympa.

Hon är aldrig elak mot någon men hon har börjat vara lite busig, fast med limten i ögat. DVS hon vet vad som är rätt och fel, men vill testa lite.

Jag är så stolt över mitt lilla hjärta! Så roligt att höra att allt är bra, jag vet ju att hon trivs jättebra på dagis med sina kompisar och fröknar!  

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Ninni

Visst e det kul att höra!! =)

Men sedan vet vi ju faktiskt det mesta redan.. Hon e såå duktig det lilla livet!!

Stolta moster =)

2009-11-27 @ 08:06:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!