Kalabalik i vårt hus...

Diza är SÅ sur och gnällig om kvällarna. Hon ska absolut inte gå och lägga sig, men hon är så galet trött varenda kväll. Hon somnar på fem röda... När vi väl fått henne i säng vill säga...

Idag såg jag till så att de på praktikplatsen fick reda på hur länge jag pendlar varje dag. Det visar sig att majoriteten trodde jag bodde i Danmark. De visste inte hur långt jag pendlade varje dag. Så det är ganska skönt att de vet. Inte roligt att folk tror att man smiter varje dag! ;-)

Den tjejen som har pratat minst med mig pratade mer med mig idag. Hon är faktiskt väldigt trevlig! Men hon pratar otydligt, så hon kan vara svår att förstå, säkert därför hon inte sagt så mycket innan, hon tycker kanske svenskan är svår. Men idag lade jag in några danska ord när jag pratade så de skulle förstå bättre. Det är svårt, men jag tror det kommer ge sig lite efter ett tag.

Idag har jag fortsatt med projektet, lagt in info i databasen och lagt in kunder i systemet. Just nu hjälper jag dem mycket att effektivisera sig. Det är ju kul, men det jag egentligen vill göra är att vara med vid leverantörsmöten. Men det ska jag nog få göra sen när jag kommit lite längre på projektet.
Hoppas jag iaf!

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!