Dead By April

Som de flesta vet så älskar jag musik!

Tack vare tv4 faktiskt, så har min uppmärksamhet riktats mot ett nytt gäng. Ett band som heter Dead By April!
De är ett Göteborgsbaserat band med fem medlemmar; sångaren Jimmie, gitarristen Pontus, trummisen Alex, basisten Marcus och gitarristen Johan.  
Deras nya singel är med i reklamen för Robinson 2009, så troligtvis känner en del av er igen den.
De har ännu inte släppt något album, men denna singeln är ute. Så jag kan tänka mig att ett album är närstående. Deras hemsida är under uppbyggnad, men de har en sida på myspace: http://www.myspace.com/dbaswe
De spelar inte efter en specifik genre, men måste man sätta dem i ett fack så ligger ju metal närmast till hands.
De kallar sig själva poppig metal, kanske är det just det som gör dem så speciella.
Dessa är utan tvekan ett av de bättre banden jag hört på sistone!

Så varsågoda!

Dead by April- Losing you!



Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Anni

-LADDA NER-

2009-03-09 @ 16:02:06
URL: http://eyecandy.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!