Att söka jobb...

Jag räknade på min mail och där är 16 jobbansökningar från de senaste 2 månaderna. Utöver det har jag sökt jobb direkt från arbetsförmedlingens hemsida och manpowers och offentligajobb.se...
Så det är utan tvekan minst 30 jobb på 2 månader, inklusive jobb utomlands och en annan del av Sverige.
Vet ni hur många intervjuer jag varit på?
0

Man kan ju undra var felet ligger...

Jag har jobb i lite mer än en månad till. Men sen har jag inget. Man kan ju inte säga att jag inte söker iaf.
Nu kan jag inte ringa till nåt ställe, för det ser inte såå snyggt ut om jag sitter på jobb och ringer på annat jobb. Dessutom är där inte tid över till det för just nu har vi väldigt mycket att göra.
Det absolut bästa hade ju såklart varit att få jobb där jag är nu. Jag trivs väldigt bra, både med arbetskamrater och arbetsuppgifter. Men de har fortfarande anställningsstopp. Dessutom har denna avdelningen blivit drabbad i varslingen, så jag har svårt att tro att de kommer anställa inom det närmste...
Men jag vet att de är nöjda med mig iaf :-)
Alltid nåt.

Men jag fortsätter söka. Vad ska jag annars göra?
Nån som har ett jobb till mig möjligtvis?
Jag jobbar inom inköp/logistik/export branschen...
 
Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: anne

jag vet själv hur otroligt svårt det är att få jobb just nu. har säkert också sökt runt trettio, utan ett enda svar.

2009-06-25 @ 19:53:56
URL: http://annebertelsen.blogg.se/
Postat av: F

bra att du inte ger upp... fortsätt sök! Snart lossnar det.

2009-06-25 @ 20:37:35
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!