Ångest inför resan

Vår resa till Tunisien närmar sig och lite orosmoln dyer upp på himmelen.
Nr1 är ju givetvis Svininfluensan. Nu när man själv snart ska resa så är det enda man läser att folk sitter i karantän här eller ligger i respirator där. Dessutom läste jag att de flesta svenskar som är smittade har varit utomlands eler träffat någon som varit utomlands...

Nr2 Den jäkla Twinrix reklamen man ser på tv hela tiden! Du kan få hepatit av det eller detta, ät inte glass och hamna inte sjukhus och blablabla...

Sen är det ju då flygturen på tredje plats. Det enda, förutom svininfluensan, som man kan läsa om i nyheterna är flygplanskrascher.
Är inte det märkligt, just fya veckor innan vi reser?!

Det är som när man köpt en viss bil i en viss färg, så ser man likadana bilar överallt...

Tjingeling!

Kommentarer
Postat av: Anonym

känner samma sak :-) åker till Cypern om 5 veckor o känner samma oro :(

Tunisien är förövrigt det finaste land jag varit i :D

2009-07-14 @ 21:13:09
URL: http://mariasplace.blogg.se/
Postat av: Linda

Man kan också tänka "det händer inte mig/oss". När det gäller flyget så är det faktiskt så att det händer fler olyckor med bil än med flyg. Det är bara det att det är så många som drabbas på en och samma gång vid flygolycka det är därför man reagerar...



Det kommer att gå jättebra!! Ingen svininfluensa, hepatit eller flygolycka!! Skickar positiva vibes* =)

2009-07-14 @ 23:40:26
URL: http://limars.blogg.se/
Postat av: Sandra

Tänk istället på alla dom som INTE smittas av svininfluensan, kraschar med flyget eller blir får hepatit! Det är den kategorin ni tillhör! Det kommer att bli en jättebra semester. Det är bara lite resenerver som spökar...

2009-07-15 @ 17:15:38
Postat av: Jag

Tack ska ni ha. Jag vet att man inte ska tänka så, men det är nog resenerverna som Sandra sa :-)

Och vad glad jag blir att du tycker Tunisien är fint, de festa som vi frgat har inte gillat landet. Men så var de också där för ca 20 år sen...

:-)

2009-07-15 @ 22:05:24
URL: http://minegenlilla.webblogg.se/
Postat av: Astrid Bolund

fint skrivet tycker jag faktiskt

2010-12-03 @ 15:50:38
URL: http://jade.se/reseerbjudanden

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!