Rummet "klart"

Okej, då var Dizas rum "klart". DVS det vi skulle göra nu för tillfället är färdigt. Vid senare tillfälle ska vi måla mer, med annan färg, bygga en vägg och lägga nytt golv. Golvet måste läggas först. Men golv till ovanvåningen, det vi sett ut, kommer gå på 10 000 kronor och det är inte läge nu...
Men nu är rummet målat vitt, så grunden är färdig, så så fort jag kommit på vad där ska målas uppe så är det bara till att sätta igång :-)
Vi har även möblerat om, och jag måste säga att hon har ett ganska stort rum, ca 20 kvm...
Men vi hade ju inte gjort det så stort om det inte varit plats till det.
Det var så roligt för Diza åkte direkt till mormor och morfar efter dagis idag, båda var lediga så Diza ville passa på att åka dit. Så vi fick tillfälle att bli färdiga. Jag körde och hämtade henne när det var dags att äta och när vi kom hem gick hon direkt upp för trappan. När hon kom till översta trappsteget stannade hon och sa: Åååhh, så fiiint mamma och pappa!!!
Så spontant! Så sprang hon fram till sängen där hon fått en liten myshörna. Så sa hon: Nu kan jag titta på Pippi här!

Har även lyckats få undan alla julsaker, och fått städat här idag. SÅÅÅ SKÖÖÖNT!!! Känner mig lite lättad nu faktiskt :-)
Här är fortfarande saker att göra men det mesta är färdigt. Har en del tvätt kvar.
Känner mig lite pysslig idag, funderar på att göra ett litet fotoalbum till Diza, något jag skjutit upp, jag vet inte hur länge. Usch ja, skola imorgon, nu börja vardagen igen...


Dizas myshörna!  


"Ta en till mamma!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!