Ny föreläsare idag.

Idag hade vi en ny föreläsare. Han är britt, men han bröt vääääldigt lite, ovanligt lite för att vara från england, annars brukar de ha så härligt accent. Hade han inte sagt att han var från England hade vi nog inte trott det, förutom namnet då. 
I alla fall, han var en JÄKLIGT bra föreläsare, tyvärr ska vi bara ha honom i tre dagar sen ska en annan ta över. Han sa i alla fall en sak som var väldigt rolig tycker jag. Till historien hör att han föreläser Oragnisation och Ledarskap
Vid ett tillfälle när vi pratade om människors uppfattningsförmåga så sa han: "Jag är nästan allergisk mot folk som säger att det finns inget rätt och fel. Det är nästan så man är sugen på att gå fram och ge personen en smäll på truten och sen fråga henne/honom om det var rätt eller fel att göra så..."

Tyckte det var ett ganska roligt uttal. Han fortsatte med: Det finns alltid ett rätt eller fel det beror bara på vem det är som bedömmer situationen...
Det han sa var ju ganska rätt och väldigt intressant. Jag är väldigt tacksam för att vi fick en intressant föreläsare nu n först på terminen, särskilt eftersom jag var så himla trött på det och knappt kände att jag skulle orka bli färdig. Så det har helt klart hjälpt.   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!