Nähä, inte det då...

Det blev inget på det medieföretaget, de hade ingen "riktig inköpsavdelning"... (Hans ord, inte mina)
Ringde ett annat, men de tog inte emot praktikanter. TV4 har samarbete med "vissa" högskolor och svt får man söka via internet så KANSKE de hör av sig om de har plats och tid...
Sökte på SVT till förra praktiken, så det känns lönlöst att söka igen. Just nu finns det två medieföretag till jag kan ringa och två icke medieföretag. Får se vem jag ringer till först.
Det är många som gett rådet att söka sig till något mindre företag, för de största anställer inte nu...
Men av erfarenhet vet jag att det inte är lönt att söka sig till för små heller för har de för små inköps-/ logistik avdelningar så finns där oftast inget ledigt jobb.
Jag har ångest. Inga jobb. Vad göra?
Vi börjar ju bli sugna på ett barn till också och då vill jag ha hunnit jobba ett tag. Dessutom är det rätt viktigt att ha jobbat ett tag, annara får man ju inga pengar. Och vi tänkt att den tiden (pengabrist-tiden) skulle vara över när jag var färdigutbildad...

Hinner nog inte ringa nåt företag imorgon eftersom jag sitter i skolan hela dagen. Får nog fortsätta på måndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!