Kollat på ett hus!

Idag har vi varit och tittat på ett hus. Vi fastnade båda direkt för huset. Mycket för att det är färdigrenoverat så det är bara småsaker som behövs göras vid det. Det är ju förstås 50 kvm MINDRE än vårt hus, men dels så vänjer man sig nog ganska snabbt sen så var det inget som kändes så där jättemycket. Antagligen för att det var en ganska öppen planslösning, som vi ju även har nu...
Trädgården var halva vår trädgård men den kändes ändå lagom.
Men jag vet ett hus som vi var och tittade på för rätt länge sedan, det var 20 kvm större än det vi tittade på idag, men det kändes mindre och det kändes VÄLDIGT litet i jämförelse med vårt.

Men det är mycket att det är färdigt, det är bara småsaker som behövs göras där och absolut inget akut. Att bo som vi gör nu, missuppfatta mig inte för jag ÄLSKAR vårt hus det är så mysigt och det är roligt när det händer något, när något blir färdigt och vi fått det som VI vill ha det, det är påfrestande på ekonomin och det tar all vår lediga tid. Efter ett tag blir det för bra och jag beundrar mina föräldrar som har hållt på sålänge som de har hållt på med sitt hus.

Jaja, vi får se, kan nog inte få lån ändå med tanke på att jag pluggar, men man kan ju alltid kolla... och drömma ;-)
Nä, vi får nog fortsätta att slita häcken av oss här :-) Kan ju glädja oss med att det blir fint den dagen det blir färdigt (OM det blir färdigt).
Nä, nu kallar mina böcker på mig! Tentan närmar sig med stormsteg.

Kommentarer
Postat av: Linda

Nu blev jag ju nyfiken... är det i byn?

2009-01-28 @ 21:21:19
URL: http://limars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!