Söndagen...

Igår var vi ute i skogen i princip hela dagen. Det var ju fint väder så det var riktigt mysigt, antagligen var därför som tiden sprang iväg utan att vi tänkte på det också.
Min faster fågad om jag och Diza ville med ut och rida i skogen med henne och Mange. Vi sa ja, för jag tänkte det var så länge sedan vi var med och red i skogen. Så var det dessutom fint väder både fredag och lördag så vi hoppades att det skulle vara det på söndagen också.
På söndag förmiddag vaknade jag först så jag gick ner och gjorde några tackkort till. Efter en stund ringde min kusin J, han undrade om Diza ville komma in och leka med deras dotter Elin. Vi kunde ju inte, men jag sa att de fick gärna följa med oss till skogen och rida. Så Elin och hennes mamma A-L följde med.
Det blev en jättetrevlig dag! Här är ett par bilder;


På väg ut i skogen...

   



Efter skogsturen var det dags att packa sig in i bilen för att åka hem. När vi väl var färdiga att köra så kom vi ingenvart, då var det bara is under däcken. Men det räckte att jag, starke jyoti, gick ut och puttade på bilen så kom vi loss. Dock är det så att vägen därifrån går uppåt en bra bit innan den gå neråt igen...
Vi kom inte upp. Vi backade och tog fart två gånger utan sörre framgång och tredje gången började släpet glida åt sidan, där det sluttade ner en bit och var massor med snö. Så det blev lite panikartat. Vi fick ta ur hästarna ur släpet, men det räckte inte. Så vi fick ta av släpet och vända bilen om, ta på släpet igen och köra runt med hela ekipaget så det var bra med fart när vi kom till backen. Då fick även de som satt och väntade i sina bilar chansen att köra förbi, för inte fan kunde de hoppa ur bilen och hjälpa till... Men det var lugnt, bra kvinnor reder sig själva!
Jag ledde hästarna nerför vägen, mest för att vara på den säkra sidan. Sen körde vi och handlade fika. När vi kom tillbaka var det fikadags. Jag skulle dela en bulle och använde tydligen inte hjärnkontoret för jag skar ända ner i handen!!! Det bultade och bankade och sved. Det gör det fortfarande och jag undrar om det inte är lite infekterat för JÄRNSPIKARS  vad ont det gör nu!

Så här såg det ut innan idag och då gjorde det inte så ont som det gör nu. Det ser mycket mildare ut på bilden än vad det känns...


Såret sträcker sig mellan de två svarta strecken som jag ritat dit, men det gör mest ont där det är rött...

De små bilderna kan man klicka på så blir de större.

Tjingeling!   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!