OBS! Gnälligt och förbannat inlägg!!!

Detta inlägget kommer inte att vara roligt alls, har nämligen haft en förjävlig dag och jag ska ventilera lite. Men sen kommer jag att återgå till "vanliga" inlägg...

Idag hade jag omtenta på den kursen som jag inte alls närvarade på i julas eftersom mamma blev sjuk. Nu är det bara så att den föreläsaren vi har haft nu, som var utbildningsansvarig tidigare, tycker av någon anledning inte om mig. Han har varit ute efter att "sätta dit" mig sedan dag ett av någon oförklarlig anledning. Det roliga med det är att det var inte jag som sa det från början, jag tänkte det men sa aldrig något, utan det var en klasskompis som det en gång. Hon sa; Det verkar precis som om han vill sätta dit dig!
Han har försökt på diverse sätt, bland annat genom att försöka göra bort mig inför klassen. Nu biter inte det på mig, jag blir bara förbannad. Hade det varit när jag var tonåring hade jag velat sjunka genom jorden. Det är just det, vi är alla vuxna, men han, vuxen karl som han är, beter sig som en skitunge.

Idag var det i allafall omtenta, vi var ganska många som skulle gör omtenta. Det börjar med att vi får reda på att förra årets klass bara hade halva boken, medan vi hade hela engelska 500-sidors boken med facktermer. Har ingen problem med engelska eller så men det är ganska mycket att tenta av på en 5-veckors kurs med en massa småredovisningar hela tiden.
Så kommer vi in på tentan, då är den helt annorlunda än förra tentan. Där var INGENTING som var samma förutom EN fråga. Det ska såklart inte vara samma MEN,  det ska vara någorlunda samma. Man ska inte behöva lära om allting från grunden, men det var just det som var nödvändigt på denna tentan. Dessutom ställdes frågor om sånt som inte tagits upp under kursens gång!!! Det är väl ändå inte OK?
Jag var en hårsmån från att lägga tentan och gå, i ren protest, men det hade inte skadat någon utom mig själv. Fick senare reda på att flera hade tänkt samma sak. Nu har jag aldrig varit på omtenta förr, men det var där andra som varit, och de utbrast när de slog upp första sidan; Va fan är detta???

Efter tentan marscherade jag in på den nya kursansvariges kontor och sa vad jag tyckte och tänkte om denna tentan. Hon sa att vi fick ta detta med Peter varpå jag svarade; Jag det kan jag göra, pratar du med honom så kan du säga att jag vill prata med honom.
Jag var så arg så jag skakade. Detta är fruktansvärt orättvist. En omtenta ska inte vara svårarare, kanske inte lättare heller men åtminstone på samma nivå. Dessutom har man inte kunnat få mer än godkänt på omtenta innan, helt plötsligt har de ändrat det utan att säga ifrån. Vilket då innebär att den genast blir svårare. Tydligen kan de ändra detta hur som helst!
Han rättar tentorna lite som han vill, drar ifrån lite som han vill och nu efter att jag förbannat uttryckt mitt missnöje så kommer han nog inte vara snäll pecis när han rättar...
Det är så mycket jag är missnöjd med på denna utbildningen just nu och detta var droppen som fick bägaren att rinna över. 

Detta var bara en liten bit för jag orkar inte skriva allt. Nästa inlägg kommer att vara trevligare, för något trevligt har skett idag också, men ville lägga in detta för sig själv så att vi kan gå vidare sen ;-)

Kommentarer
Postat av: Linda

helt rätt! säg ifrån!

2009-02-20 @ 22:10:43
URL: http://limars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!