Ida Maria- nytt fynd!!!

Jag har hittat en ny artist som jag verkligen gillar! Ida Maria heter hon och jag tänkte dela med mig av några av hennes låtar här.
Ida Maria Sivertsen är en punk/rock sångerska från Nesna i Nordland i norra Norge. Hon föddes 1984 (herregud flickebarnet är bara 24... känner mig gammal...) och hon upptäcktes via sin egen hemsida där hon la upp sin egen musik och vann en tävling där priset var att få åka på en turné.
I februari 2008 tilldelades hon StatoilHydros talangstipendium på 800 000 norska kronor.

På våren 2008 släpptes Ida Marias debutalbum Fortress Round My Heart, producerad av Timo Räisänen och inspelad i London. Under våren 2008 turnerade hon i Storbritannien.

Hon är 2008 bosatt i Stockholm. 
Den 26 januari 2009 meddelades det att Ida vunnit "Årets nykomling" i Spellemannsprisen - Norges Grammies.

Så vi kan ju lugnt säga att Ida Maria har haft en bra start och jag är övertygad om att detta är bara början än och vi kommer att få se mycket mer av denna fantastiska artist framöver.
Idas sång 'Keep Me Warm'  var med i säsongsfinal 4 av Greys Anatomy och nu i nästa avsnitt (som visas den 16 mars i USA) av Gossip Girl kommer hennes senaste singel Oh My God att vara med.
Jag får lite känslan av The Sounds när jag lyssnar på några av hennes låtar!


Ida Maria- Oh My god
singeln släpptes den 3 november 2008


Ida Maria- I like you so much better when your naked släpptes 21 juli 2008


Ida Maria- Queen of the world släpptes 12 maj 2008


Ida Maria- Stella släpptes 10 mars 2008

Kommentarer
Postat av: Anna HK

Flickebarnet är lika gammal som mig.. :P

2009-02-26 @ 14:08:53
URL: http://annahk.blogg.se/
Postat av: Jag

Mmm, jag vet men hon är en framgångsrik sångerska och jag är fortfarande äldre... ;-)

2009-02-26 @ 15:31:33
URL: http://minegenlilla.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!