Dizas dag!

Dessvärre har jag inga bilder på snäckan från idag, men jag kan lägga upp ett gammalt :-)

Jo, de hade ju gosedjurskalas idag på dagis. Men jag var aldrig på dagis och snackade med fröknarna för innan jag hann dit så ringde Alice mamma och frågade om Diza fick följa med dem hem idag. Det tyckte jag var okej eftersom klockan inte hunnit bli så mycket än. Flickorna ville leka igår redan men då var klockan för mycket, eftersom jag inte hämtade henne förrän vid halv fem.

När jag kom hem så körde jag in och hämtade Diza och när jag kom dit var båda flickorna helnäck och sprang runt och busade för fullt. De är så busiga just nu och gör samma saler hela tiden. Men lika mycket som de leker fint med varandra så bråkar dem.
Det är så roligt att se, för precis som med syrrans töser, så är de precis som syskon :-)
Men det är bra att de står varandra nära.
Det var svårt att få med henne hem men till sist gick det bra. Efter mycket övertalan...

Sen körde vi och handlade, en sväng till Olas jobb och lämnade mat, sen när vi kom hem mös vi lite i soffan och sen ville Diza gå upp på sitt rum och se SnowBuddies- en ny film om hundar. Samma som gjorde AirBud tror jag...
Det är den nya nu för tillfället :-)

Då passade jag på att ringa och tacka ja till barnalaset som Diza är bjuden till på söndag. Det är en av tjejerna i Lilla Ligan som fyllt år nu nyligen. En av de tjejerna som är året yngre än Diza. De är ju fyra tjejer i denna liga som håller ihop; Diza, Tyra, Alice och Felicia. Diza och Tyra är födda 2005 medan Alice och Felicia är födda 2006. Så det är ganska skönt att de har någon kompis som de kan följas åt med i skolan sen :-)

Efter en stund vaknad Diza igen, så hon fick komma och lägga sig hos mig på soffan. Men hon somnade gansa snart igen. Hon ar drömt och vaknat många gånger denna veckan...

Imorgon, när jag är i skolan, ska Diza följa med Ola och morfar till Danmark, eftersom dagis är stängt imorgon. Det kommer hon tycka är jätteskoj!

En gamma bild på en nyduschad liten sessa!
 

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!