Bebisar!

Vart jag än tittar så ska folk ha bebisar, vänner, bekanta, klasskamrater etc. Där går de med sina söta gravidmagar...*suck*

Jag är så "torn in two"!!! Dels vill jag ha en karriär, nu tar vi snart examen och skaffar man inte jobb direkt är chansen stor att man inte får något jobb sen. Det finns ett "bäst före datum" på denna utbildningen nämligen. Sen vill inte det betyda att man får jobb efteråt. Marknaden är inte på topp precis, fatum är att den är så illa att det inte ens går att få praktikplats. Vi är runt 10 stycken i klassen som fortfarande inte har någon plats. Det vill sig till och med så illa att de som går samma utbildning i Växjö söker sig ner här FÖR PRAKTIK!!! Hur de får det att gå ihop ekonomiskt de är en gåta. Men det innebär ju också ännu hårdare konkurrens om de få platser som verkligen tar emot praktikanter.
Nu har jag i alla fall börjat söka i Danmark. Det kommer också kosta (om man nu får en plats där vill säga) men finns det en chans att man får jobb efteråt så får man ju ta det...

Samtidigt som allt detta sker är jag/vi SÅ sugna på att skaffa en bebis till. En tjej i min klass ska ha i maj och hon är så himla fint gravid! Det riktigt strålar om henne av babylycka :-) Grattis!!!

Ja, så ligger det till. Som vanligt vill man att allt ska hända på en gång! :-)

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!