Lucior

Igårkväll, direkt efter jobb, körde vi till skolan för att titta på Tindras lucia. Hon var en av luciorna. Där var inga tärnor i tåget men en väldans massa tomtar och pepparkaksgubbar! Där var dessutom två renar ;-)
De var väldigt söta allihopa och duktiga. Det var ett väääldigt långt luciatåg.
På måndag är Dizas tur att gå lucia. Givetvis måste jag gå tidigare eftersom det är just den dagen vi ska ut med jobb. Jag väntade in i det sista med att tacka ja till julbordet på jobb, eftersom jag inte visste något om dagis luciafirande. Ni tror väl inte att den dagen jag tackade jag till julbordet så fick vi lapp av dagis samma eftermiddag??? Jodå...

Jaja, Ola är där iaf. Så tror jag att syrran och J ska med. Fast det är J:s födelsedag ;-)

Ikväll ska vi hem till en gammal barndomskamrat till mig och hälsa på. Det är första gången vi åker hem till dem. Första gången vi träffar hennes sambo också.
Vi fick kontakt i somras via facebook, så kom hon, barnen och hennes syrra ut till oss, så sa vi att vi skulle träffas igen och nu är det dags.
Hon har en dotter som är lika gammal som Diza dessutom, så det är ju ganska roligt!

Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!