Skönhetsideal!

Hittade denna bilden på internet.



Tydligen har man gjort en undersökning i UK och jämfört kvinnors ideal, mäns ideal och verkligheten på kvinnokroppen. Verkligheten ser ut som längt till höger på bild, size 16 (46/48), i genomsnitt. Kvinnors ideal ligger på size 8 (34/36) medans männen, i genomsnitt, föredrar en kvinna som drar en size 12 (38/40).  
Hmmm... De är kanske inte så dumma iaf de där karlarna ;-)
Vi kvinnor är hårdare mot oss själva medan männen tycker om en något kurvigare variant.
Jag läste någon annanstans att en undersökning i UK suktade 76% av kvinnorna efter en (US) size zero (som Nicole Richie) samma dag som Donatella Versace gick ut med att hennes dotter blivit inlagd för behandling av anorexia.
Allt känns väldigt snedvridet på något sätt. Varför tillverkas kläder i size zero?

Visst jag är själv en av de eviga bantarna och det är inte roligt. Men jag tycker absolut inte att size zero är snyggt, det är med andra ord inget jag suktar efter.
Inte för att det skulle påverka mitt ideal på något sätt, men jag kan aldrig tänka mig att min man skulle tycka det var snyggt heller.
Men huvudsaken är att man är nöjd med sig själv, glöm aldrig det!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!