Rockabilly= Grease?

Kan man få inspiration till Rockabilly i Greas? Eller är jag fel ute?

Vi är bjudna till ett bröllop i sommar där temat är Rockabilly. Det är ju skitroligt! Men jagär liteosäker på vad det är för typ av klänningar.
Jag har en klänning som är turkos med svarta broderier på en sidan från kjolen och upp. Det är tyll undertill så det är lite vidd på den. Men det är halterneck, är det ok?
Ska visa en bild på den senare i eftermiddag...

För killarna är det ju lätt. Jeans och t-shirt, kanske skinnjacka, eller alternativt en kortärmat skjorta med lite upprullade armar. Sen är där ju brylcremen förstås *hahaha*

Har hittat några bilder. Särskilt en håruppsättning som jag fastnade för, den ska jag ha!!!


Denna frisyren ska jag ha! Dock tror jag att jag skippar det röda läppstiftet...


Skor...


Lite klädesinspiration...?

Ska bli grymt roligt iaf!!!

Tjingeling!


Kommentarer
Postat av: Linda

Klänningen du hade på broderns bröllop? Den är jättefin och skulle passa bra på det temat. Kram

2009-04-24 @ 20:07:01
Postat av: Jag

Japp, det var just den jag menade!

Tack! Kram!

2009-04-26 @ 13:02:56
URL: http://minegenlilla.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!