Mycket mög!!!

Sattan! Pratade precis med min far. Han har varit ute och letat efter brunnen, som bönderna har begravt. Han hittade INTE den. Imorron ska vi ta hem bobcaten och gräva där ute (pappa gör det när vi e på jobb, tur vi har han och att han slutar tidigt). Om vi hittar den så ska vi kolla om det finns vatten. Finns det vatten så ska vi byta bottenventil och "hoppas" att det är det som är felet. Är brunnen tom så stänger vi igen den och glömmer den och så ringer vi en brunnsborrare och gräver en ny brunn på tomten. Det kommer kosta MINST 20 000kr. Till det säger jag lite (läs: mycket) sarkastiskt; Tur att vi har pengar i överflöd!
Utöver detta så skulle vi sätta upp hängrännor denna helgen, annars spricker fasaden som precis blivit gjord. Får se hur mycket vi hinner av det nu.
Sen har vi hål på vissa ställen i taket som MÅSTE lagas, vi har hål över terassdörren i köket; MÅSTE fixas, hål på gavelen ovanför ett fönster; MÅSTE fixas för det blåser rakt in.
Ovanpå alla dessa utgifter så ska vi betala killarna som hjälpte oss med fasaden precis, X antal 10- tusen, och då har vi halva huset kvar...
Ibland vill man bara sälja och flytta utomlands... :-)

Sen måste vi städa för jag hinner inte mitt i veckan (inte mer än småplock iaf), eftersom det känns nästan som jag är ensamstående. För när jag går upp och åker till jobb och Diza till dagis ligger Ola och sover, när han kommer hem från jobb ligger Diza och jag och sover. Så vi träffas i princip inte alls i veckorna.

Shit detta blir en tuff månad rent ekonomiskt! Ovanpå det fyller Diza år om tre veckor...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!