Påskkärringar på dagis...

Idag mår jag bättre, fortfarande trött och ont i halsen men nu kan jag iaf svälja mat och dricka utan att det gör ont som bara den.
Idag fick barnen klä sig som påskkärringar om de ville, så redan igår började jag fråga Diza om hon ville klä ut sig. Och Ja det ville hon. Så jag la fram kläder, klut och det lilla smink hon skulle ha. Överlycklig var jag för hon brukar aldrig vilja annars.
Kläderna blev helsvarta: tights, kort kjol med lite tyll och en svart tröja med en döskalle på...
Så imorse då, det började bra, hon vaknade av sig själv och allt flöt på.
Så kom vi då till kläderna, hon totalvägrade ta på sig kjolen... o hon ville inte ha någon j#kla klut på huvudet, det gick inte ens att locka henne med att hon skulle få lite smink på kinderna. Och hon älskar när jag sminkar mig på mornarna...
Nä, hon började först stortjuta. Så sa jag åt henne att sluta och att hon inte kunde gå i bara tights och tröja. Då, ska ni veta, DÅ åkte läppen ut. Ja just det, underläppen.
Och när jag gick tillbaka in på toa (där hon var) så klampade hon ut och ställde sig vid spegeln (som vanligt) och stod där och surade som en annan tonåring, innan hon blev mild och go igen.
Sen fick jag lurat på henne kjolen i allafall. Men inget annat!
Sen tog hon på sig ytterkläderna själv som hon brukar, sen bar det av.
Så fick mamma tycka lite synd om sig själv när jag såg de andra barnen som klätt ut sig, men imorron. Imorron är det skärtorsdag och DÅ ska Diza få klä ut sig, för då har nog hennes kusiner klätt ut sig, och det är ALLTID roligare när de stora barnen gör det...


Kommentarer
Postat av: syrran

Jajamänsan!!
Kusinerna ska klä ut sig och dom bara längtar!!!

2008-03-19 @ 13:54:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!