Midsommar igår

Vi firade midsommar hemma igår. Vi skulle ha en liten sammankomst, men det slutade med att vi blev 25 vuxna och ca 10 barn. Men det var trevligt, längesen man träffade en del av folket. Alla verkade ha roligt, utom vissa kanske som jag inte vet för helt plötsligt försvann de och åkte hem och satte sig hos min kusin istället...
Men jag ska fråga dem när jag träffar dem om de inte hade kul eftersom de försvann.
Men fy sjutton vilken hektisk vecka det har varit. Har försökt få ordning på torpet, men det är inte världens lättaste när när man har en byggarbetsplats där hemma. Har lagt nytt golv i hallen, satt in garderober och köpt nya hallmöbler. Ska snart sätta dit en vägg så att det blir en avskärmad hall. Vi är jättenöjda hitintills iaf.

Till råga på byggning och midsommarfest så ringde jag till restaurangensom skulle hålla i vår bröllopsmat, för vi skulle komma in på matprovning. Så svarar han väldigt nonchalant; Näe, köket stängde för 2 veckor sen så det kan jag inte hjälpa er med.
Nähä, så vi ska gissa oss till vår meny nu då?! Sa jag.
Kollar efter andra möjligheter nu men det är bara 6 veckor kvar så vet inte om det går. Men jag ska försöka. De ska fanimej inte ha de pengarna om vi kan undvika det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!