Pannkaks-frukost

Det blev pannkaks-frukost till flickorna, eller plätt-frukost rättare sagt :-)
De fick själva välja, det är ju trots allt jul. Efter frukost gick Joanna och hämtade kläder till Diza och hjälpte henne att ta på sig, det gjorde hon helt själv. Hon tycker det är roligt att hjälpa till men det var nog lite för att hjälpa mig också, det är ganska rörigt med tre barn när man inte är van vid det, inte har rutin. Tre barn och en bråkig katt som hoppar på barnen...
Vet inte vad jag ska göra åt den katten, vi ska skaffa en katt till, som sällskap, så hon inte blir helt bäng.

Barnen är ljuset i allt det mörka. De piggar upp en när man är som hängigast. Jag vet att det gäller oss alla i familjen.
Suck, det ligger där hela tiden, i bakhuvudet. Fast jag försöker vara positiv, jag ska bara ha något att göra hela tiden. Inte sitta och tänka... 

Just nu tittar vi på Astrid Lindgrens jul, man gör vad man kan för att komma i julstämning :-)
Denna filmen har en massa små julsnuttar från Astrid Lindgren sagor. Just nu ser vi Lotta på Bråkmakargatan. Hon påminner om vår Diza. Hon skulle precis åka skidor, hon gjorde fel så sa Tindra: "Så gör man inte, man måste ploga också, dummejöns!" Våra härliga barn :-) 
Har alltid gillat Kajsa Kavat, när hon hjälper sin mormor sälja karameller för att mormor brutit benet. Den är så mysig.

Frukost-tajm!



Sylt vill vi ha!




Lite sura miner hinner vi med...


...men det  var nog inte så farligt i alla fall.

Kommentarer
Postat av: syrran

Ja, dom e så underbara..

2008-12-25 @ 13:41:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!