Julaftonsdilemma...

I år är det planerat att vi ska vara hos Olas föräldrar på julafton. Det ska bli första gången vi är där, de andra åren har vi varit hos mina föräldrar. Första julen var vi hos mamma och pappa, andra julen hos mamma och pappa, det var Dizas första jul. Det var ett jobbigt år; Diza hade precis blivit opererad, vi kom hem från sjukhuset några dagar innan jul, Diza var bara 6 veckor gammal. Den julen var Olas föräldrar bortresta över julen.
Tredje julen var vi oxå hos mamma och pappa, då firade Olas föräldrar med nåt syskon till svärmor (deras tradition), förrra året (jul nr.4) ville de att vi skulle komma, men då sa jag nej för då var båda mina syskon med familjer hemma hos mor och far och då ville jag att vi oxå skulle vara där.
Så i år är det planerat att vara hemma hos hans föräldrar. 
Nu är det bara så att vi har fått tråkiga nyheter om en sjukdom i familjen. Vilket har lett till att hela kärnfamiljen ska fira hos mamma och pappa. Och givetvis vill jag också det. Jag menar, vi vet ju inte hur nästa jul kommer se ut (vi vet egentligen inget änsålänge). Jag vill fira hos mamma och pappa i år också. Låter kanske själviskt men jag kan ärligt säga att jag hade gladeligen firat hos svärföräldrarna om det inneburit att alla fick vara friska.   
Vet inte hur alla kommer att ta detta. Jag sa till Ola att jag vill inte att hans föräldrar sitter ensamma heller, men tydligen ska något syskon till svärmor komma i år också. Jag förstår att de vill fira med Diza oxå, men de åren vi inte varit där har vi ju kommit dit på lillejul eller juldagen... (Dessutom var förra året det första året de frågade om vi ville fira jul där)

Svärmor och syrran jobbar tillsammans, och svärmor hade frågat syrran hur vi skulle göra på julafton nu (efter de tråkiga nyheterna). Detta var innan vi ändrat nåt så syrran sa att hon inte visste. Menar bara att tanken har nog slagit svärmor även om de säkert tycker att det är nog så tråkigt om vi inte skulle komma.
Vet inte hur jag ska bära mig åt för att alla ska bli nöjda...

Kommentarer
Postat av: ninni

Vi måste följa våra hjärtan.. Annars kommer vi aldrig att förlåta oss själva..

2008-12-10 @ 22:23:47
Postat av: Linda

Håller med ovanstående intelligenta kommentar! =)

2008-12-11 @ 06:15:55
URL: http://limars.blogg.se/
Postat av: Jyoti

^Tack :-)

Och jag håller med...

2008-12-11 @ 15:13:06
URL: http://minegenlilla.webblogg.se/
Postat av: lotta

jobbigt. tack och och lov har vi ingen sjukdom att tänka på men de är ett väldigt pussel ändå.... kram på dig

2008-12-11 @ 21:03:39
URL: http://lottajohansson.blogg.se/
Postat av: Anna HK

Skickar en massa kramar till hela familjen Sahlin/Mossberg/Strandqvist. // H-Karlssons

2008-12-11 @ 22:51:23
URL: http://annahk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!