Jobbig dag

Idag var det tillbaka till vardagen som gällde. Dagen började bra i det stora hela. Jag, pappa, syrran och våra barn skulle ut och handla. Nyss hemkomna från Sälen så vi skulle handla julmat, julgran och de sista klapparna. Fick handlat färdigt klapparna, den mesta maten men ingen gran, Köper ingen julgran dagarna innan julafton längre, som man gjorde förr (när vi var små)? 
Trodde jag skulle kommit i julstämning vid det här laget men det har jag inte, jag brukar ju komma i julstämning låååångt innan jul annars. Alltså jag menar så tidigt så alla andra blir trötta på mig :-)

Jag vet inte hur mycket jag känner mig bekväm med att skriva här egentligen, men idag har varit en jobbig dag. Efter att vi handlat maten så stod vi och snackade om hela situationen. Om detta rovdjur man kallar sjukdom. Jag tror att jag tar det sämst, kan nog inte riktigt hantera det. Jag vet inte...
Jag grät och slog in julklappar samtidigt idag. Men jag vill inte prata med någon (släkting eller kompis) om det, inte nu i alla fall. Jag klarar det inte, det gör nog ingen av oss egentligen. Ovissheten är värst. Jag kommer minnas denna julen i alla fall...

Det var "tillbaka till vardagen" i ordspråkets fulla betydelse.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!