Anekdoter

Nu har det inkommit lite fler anekdoter från de där småmänniskorna. Jag glömmer alltid bort att skriva in det här, men nu så kom jag ihåg några.

Häromdagen när vi passade brorsan barn så hade Ola bakat lussekatter. De var sugna på något och det var en stund tills maten var färdig. Då föreslog vi att de kunde ta varsin lussekatt. Vi frågade båda om de gillar lussekatter, varpå pojken (N) tittade med stooora hundvalpsögon på oss och sa lite förtvivlat: "Jag äter inte katt!"

Igår när Diza och jag satt i soffan och mös så såg hon en bild på nudlar och frågade vad det var för något. Så svarade jag att det var nudlar. Så började hon att öa på det ordet, hon tyckte det var svårt. Men efter många försök så klarade hon det.
Sen kom en bild på kyckling, hon frågade och jag svarade att det var kyckling. Så sa Diza efter en stunds funderande:
- Mm... Pappa går på syllingaben (kyllingaben)
Något som morfar lärt henne, som tydligen fastnat.

Nu nyss så bad jag Ola att ta en lussekatt till mig och han tog en till sig själv. Diza ville inte ha denna gången men hon frågade sin pappa: "Gillar du kissekatter?" (lussekatter)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
 House Of Linnea – Ett hus fullt av drömmar!